Μαρτυρίες

Μαθητής Α΄ Γυμνασίου

Μαρτυρία μητέρας με παιδί διαγνωσμένο με δυσλεξία σε μορφή συνέντευξης από τη δημοσιογράφο Αντιγόνη Ζυμπερδίκα

Ελένη Παρμακλή

Πώς μάθατε για τη μέθοδο;

Αυτό ήταν καθαρά συμπτωματικό. Από το Α΄ΚΕΔΥ Θεσσαλονίκης, όπως και από το Ιπποκράτειο δε μας έδωσαν κάποια πληροφορία για το πώς μπορεί να βοηθηθεί το παιδί. Ψάχνοντας διάφορους τρόπους αντιμετώπισης βρήκαμε μία γνωστή που η κόρη της είχε μεγάλο πρόβλημα δυσλεξίας, ήρθε εδώ και είδε μεγάλη διαφορά στη σχολική της απόδοση. Με αυτές τις πληροφορίες άρχισα να ψάχνω μέσω internet και σε ξένες σελίδες, όχι μόνο σε ελληνικές, για να δω περί τίνος ακριβώς πρόκειται. Αφού πείστηκα ότι είναι μία εναλλακτική μέθοδος, έκλεισα ένα ραντεβού και ξεκινήσαμε τις συνεδρίες.

Σε ποια ηλικία διαγνώσατε ότι έχει δυσλεξία;

Στο τέλος της έκτης δημοτικού

Πριν μάθετε για τη συγκεκριμένη μέθοδο, είχατε ήδη μπει στη διαδικασία να κάνετε κάτι άλλο π.χ. λογοθεραπείες;

Όχι. Εγώ είχα καταλάβει από αρκετά νωρίς ότι είχε κάποια μαθησιακή δυσκολία ο γιος μου. Όμως, επειδή οι δάσκαλοι στο σχολείο μου είχαν πει ότι θέλει λίγο περισσότερη προσπάθεια, ότι είναι αφηρημένος και πως πρέπει να συγκεντρωθεί περισσότερο και να διαβάσει λίγο παραπάνω, προσπάθησα μόνη μου με αυτούς τους τρόπους να τον βοηθήσω στο σπίτι κι έτσι πέρασαν κάποια χρόνια, ώσπου τελικά να διαπιστώσω ότι δε βοηθάει τίποτα… Στο Α΄ΚΕΔΥ έγινε η διάγνωση ότι έχει δυσλεξία.

Πόσους κύκλους έχει κάνει; Έχετε δει διαφορά;

Ο Νίκος ολοκληρώνει τώρα τον δεύτερο κύκλο και ήδη έχω δει διαφορά. Ο Νίκος δυσκολευόταν ιδιαίτερα στο διάβασμα των θεωρητικών μαθημάτων ενώ στα μαθηματικά δεν είχε τόσο πρόβλημα. Στα θεωρητικά, όπως η ιστορία ή ,τα θρησκευτικά όπου εκτός από την κατανόηση του κειμένου απαιτείται και κάποια αποστήθιση, είχε φοβερό πρόβλημα. Για μισή σελίδα του βιβλίου χρειαζόμασταν 1,5 ώρα για να τη μάθει κι αυτό με πολύ μεγάλη δυσκολία. Εκτός αυτού δε θυμότανε ούτε και την παράδοση στο σχολείο.

Τώρα έχουμε φθάσει στο σημείο να θυμάται πάρα πολύ καλά την παράδοση. Τις περισσότερες φορές πριν διαβάσουμε το κείμενο στο σπίτι, ήδη μου έχει πει τι τους έχει πει ο καθηγητής στην τάξη. Εκτός αυτού εκεί που αφιερώναμε 1,5 ώρα για μισή σελίδα τώρα χρειαζόμαστε μισή ώρα, το πολύ 40 λεπτά.

‘Έχετε ακόμα 2 ή 3 κύκλου να κάνετε;

Έχουμε ακόμα 4 κύκλους και ήδη είδαμε αυτή τη μεγάλη βελτίωση.

Τι θα λέγατε για τη μέθοδο σε μία μητέρα που έχει ένα παιδί με δυσλεξία;

Το λέω ήδη σε πολλές μητέρες που έχουν τέτοιο πρόβλημα με τα παιδιά τους, τους εξηγώ ότι σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία η μέθοδος είναι πολύ αποτελεσματική. Πρέπει, βέβαια, να είναι κανείς ανοιχτός και στις εναλλακτικές μεθόδους. Πολλοί έχουν κλειστά τα αυτιά τους και δε θέλουν να ακούσουν. Πιστεύουν ότι είναι θέμα περισσότερης προσπάθειας… Μόλις ακούν ότι μέσω του αυτιού φθάνουμε στον εγκέφαλο του παιδιού και ενεργοποιούμε έτσι κάποια σημεία του εγκεφάλου του κλπ. τους φαίνεται κάπως περίεργο. Υπάρχουν όμως κι άλλοι γονείς που το έχουν ακούσει και το δέχονται.

Το συνδυάζετε και με κάποια άλλη θεραπεία, για παράδειγμα κάποια λογοθεραπεία;

Όχι, κάνουμε την αγωγή Tomatis αποκλειστικά. Θέλαμε πρώτα να δούμε τι αποτέλεσμα θα έχει αυτή η μέθοδος και από την στιγμή που βλέπω ότι βοηθιέται το παιδί πάρα πολύ, δε βρίσκω το λόγο να κάνω κάτι επιπλέον. Προς το παρόν πάμε καλά. Ας ολοκληρώσουμε και τους επόμενους κύκλους και τότε θα δούμε το τελικό αποτέλεσμα ποιο θα είναι. Αυτό βέβαια θέλει και κάποιο χρόνο. Δεν είναι ότι τελειώνουμε τη θεραπεία και την άλλη μέρα έχουμε φθάσει στο ανώτερο σημείο στο οποίο μπορούμε να φθάσουμε. Πάντως βλέπω πάρα πολλή μεγάλη διαφορά στο παιδί. Αφού προσπαθώ να το εξηγήσω και δε μπορεί να είναι συμπτωματικό αυτό το πράγμα.

Ιατρεία
Ακουστικο-Ψυχο-Φωνολογίας

Τοματίς


Ακολουθήστε μας

Ακολουθήστε μας στα social media

facebook youtube instagram

Πληροφορίες

  Μερκουρίου 1, Ντεπώ, 54655 Θεσσαλονίκη
2310 411880,  2310 411882

  Μηθύμνης 22, Κυψέλη, 11257 Αθήνα
  &  2130366456

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.