Μαρτυρίες

Μαθήτρια Α΄ Γυμνασίου

Μαρτυρία μητέρας με παιδί διαγνωσμένο με δυσλεξία σε μορφή συνέντευξης από τη δημοσιογράφο Αντιγόνη Ζυμπερδίκα

Άννα Βλαχοπούλου

Πότε διαγνώστηκε η κόρη σας με δυσλεξία;

Βασικά, η Δέσποινα έχει πολλές μαθησιακές δυσκολίες και τις είχε σχεδόν σ’ όλο το δημοτικό. Δηλαδή, όσο περνούσαν οι τάξεις και δυσκόλευαν τα μαθήματα το παιδί δυσκολευόταν ολοένα και περισσότερο, φοβότανε, δεν τολμούσε να πει κάτι που ήξερε, είχε πέσει η αυτοπεποίθησή της… Και πραγματικά τρέμαμε για το πώς θα πάει στο Γυμνάσιο. Είχε προηγηθεί και ο μεγαλύτερος γιος μου που τον διάβαζα σ’ όλο το δημοτικό, σ’ όλο το γυμνάσιο, σ’ όλο το λύκειο και έλεγα πώς θα ξαναπεράσω τα ίδια. Ευτυχώς ακούσαμε για τη μέθοδο Tomatisπου σημειωτέον υπάρχει πολλά χρόνια και κανένας δε μας είχε μέχρι τότε ενημερώσει. Μπήκαμε στο internet, διαβάσαμε για τη μέθοδο. Είδαμε ότι ενώ στην Πολωνία υπάρχει ακόμα και μέσα στα σχολεία, εδώ καλά-καλά δεν την ξέρουμε.

Εκτός από τη δυσλεξία, τι άλλες μαθησιακές δυσκολίες έχει;

Εκτός από δυσλεξία, έχει διάσπαση προσοχής, πολύ αδύναμη μνήμη, δεν κατανοεί αυτά που ακούει ενώ η ανάγνωσή της ήταν πολύ κακή, μπέρδευε τόνους και σημεία στίξης. Δε θυμόταν καθόλου τις πληροφορίες που έδινε η δασκάλα στην τάξη. Συχνά μου έλεγε «κάτι μας είπε άλλα δεν ξέρω τι είπε». Δε θυμότανε πότε είχαν διαγώνισμα, δε θυμόταν γενικά τίποτα. Και πραγματικά τρέμαμε πώς θα πάει στο γυμνάσιο… Τώρα βλέπω ότι το παιδί έχει βελτιωθεί πάρα πολύ, θυμάται, είναι πολύ πιο συγκεντρωμένη, μπορεί και διαβάζει μόνη της και η μεγαλύτερη υπόθεση είναι ότι θυμάται αυτά που διαβάζει. Το αναγνωρίζει και η ίδια στον εαυτό της. Μου λέει «Μαμά παλιά διάβαζα και την άλλη μέρα ήταν σαν να μην έχω διαβάσει τίποτα. Τώρα τα θυμάμαι!». Τώρα θυμάται, κατανοεί αυτό που διαβάζει, μπορεί και αποστηθίζει. Υπάρχει μία βελτίωση που συνεχίζεται. Έχει ανέβει και η αυτοπεποίθηση του παιδιού, είναι χαρούμενη, άρχισε να πιστεύει στον εαυτό της, πήρε και κάποιους καλούς βαθμούς και είναι πανευτυχής! Πιστεύω θα πάμε πολύ καλά.

Θα προτείνατε στο μεγάλο σας γιο να κάνει τη μέθοδο;

Το καλοκαίρι σκοπεύω να ξεκινήσει να την κάνει, γιατί ασχολείται και με τη μουσική και πιστεύω ότι θα τον βοηθήσει πολύ. Απλά τώρα είναι πάρα πολλές οι ώρες και με τις πανελλήνιες δεν έχει χρόνο.

Την συστήνετε δηλαδή;

Τη συστήνω ανεπιφύλακτα και πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσει σε οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία έχει ένα παιδί.

Πώς το παρουσιάσατε στη μικρή; Ήταν δεκτική στο να κάνει τη μέθοδο ή αντέδρασε;

Είπα ότι θα πάμε σ’ ένα κέντρο που θα μας βοηθήσει να μαθαίνεις πιο εύκολα τα μαθήματά σου. Της είπα ότι αν δε θέλεις και δε σου αρέσει δε θα συνεχίσουμε και τη ρώτησα «Δε θέλεις να μαθαίνεις πιο γρήγορα και πιο εύκολα τα μαθήματά σου;». Εδώ μέσα συναντάς όλες τις ηλικίες και δεν είναι κάτι που σε ζορίζει, είναι κάτι ευχάριστο, ουσιαστικά έρχεσαι και ακούς μουσική. Όση ώρα διαρκεί η συνεδρία μπορείς να παίξεις παιχνίδια, να κάνεις ένα πάζλ. Δεν επιτρέπεται να διαβάζεις και να μιλάς. Περνάει ένα δίωρο πολύ χαλαρωτικό, δεν κοπιάζεις και τους είναι ευχάριστο. Μερικές φορές ακούμε κι εμείς οι γονείς και διαπιστώνουμε ότι είναι πολύ ευχάριστο. Δεν είναι μία μουσική που σε ενοχλεί στο αυτί αλλά που σε ηρεμεί, που σε χαλαρώνει.

Ιατρεία
Ακουστικο-Ψυχο-Φωνολογίας

Τοματίς


Ακολουθήστε μας

Ακολουθήστε μας στα social media

facebook youtube instagram

Πληροφορίες

  Μερκουρίου 1, Ντεπώ, 54655 Θεσσαλονίκη
2310 411880,  2310 411882

  Μηθύμνης 22, Κυψέλη, 11257 Αθήνα
  &  2130366456

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες... Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.