Μαθησιακές δυσκολίες

Image

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΟΜΑΤΙΣ ΣΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

 

Ένας μεγάλος αριθμός παιδιών δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου αντιμετωπίζει προβλήματα σχολικής προσαρμογής και παρουσιάζει μαθησιακές δυσκολίες όπως:

  • Δυσλεξία
  • Δυσκολία αντίληψης μαθηματικών και άλλων αφηρημένων εννοιών
  • Δυσκολία στον γραπτό και προφορικό λόγο
  • Δυσκολία στη συγκέντρωση προσοχής
  • Διάσπαση της προσοχής
  • Υπερκινητικότητα

Ο Γάλλος ιατρός Αλφρέντ Τοματίς απέδειξε ότι για να κατανοήσει κάποιος αυτό που ακούει δεν αρκεί να διαθέτει φυσιολογική ακοή. Χρειάζεται επιπλέον να μεταδοθεί χωρίς καθυστέρηση το ηχητικό ερέθισμα στον ακουστικό φλοιό του εγκεφάλου και να γινει στη συνέχεια σωστά η επεξεργασία του, προκειμένου να αποκωδικοποιηθεί το εννοιολογικό του περιεχόμενο (ενεργητική ακρόαση). Ο Τοματίς, μετά απο πειραματική έρευνα και κλινική εμπειρία πολλών χρόνων, θεμελίωσε ένα σύστημα ακουστικής αγωγής το οποίο μέσω πολύμορφης ηχητικής διέγερσης βελτιώνει τη νευριαισθητηριακή λειτουργία της ενεργητικής ακρόασης.

Αν κάποιος «ακροάται ενεργητικά» τότε, εκτός από τον ακουστικό φλοιό του εγκεφάλου, ενεργοποιούνται και οι νευρωνικές συνδέσεις του με άλλα ανώτερα εγκεφαλικά κέντρα, με αποτέλεσμα να εστιάζει την προσοχή του στα ηχητικά ερεθίσματα και να επιλέγει συνειδητά αυτά που επιθυμεί να κατανοήσει.

Ο συνδυασμός της ηχοθεραπευτικής αγωγής της μεθόδου Τοματίς με το παιδαγωγικό υλικό, τη συμβουλευτική γονέων και παιδιών και τη συνεργασία του σχολείου, στοχεύουν στη βελτίωση ή και αποκατάσταση της λειτουργίας των νευροαισθητηριακών και επικοινωνιακών διεργασιών, η διαταραχή των οποίων έχει προξενήσει τις συγκεκριμένες μαθησιακές δυσκολίες.

Ιατρεία
Ακουστικο-Ψυχο-Φωνολογίας

Τοματίς


Ακολουθήστε μας

Ακολουθήστε μας στα social media

facebook youtube instagram

Πληροφορίες

  Μερκουρίου 1, Ντεπώ, 54655 Θεσσαλονίκη
2310 411880, 

  Μηθύμνης 22, Κυψέλη, 11257 Αθήνα
 2130366456

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες... Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.